Nyní jste: Úvodní strana » Nápověda » Nastavení antispamu
Pro správné nastavení antispamu je nutné vědět, zda pro stahování pošty budete používat protokol POP3 nebo IMAP a jaký je mezi nimi rozdíl.
Protokol IMAP (v současné verzi IMAP4) je novější a pokročilejší protokol pro správu pošty. Především umí pracovat se složkami na serveru. Například přesouvání e-mailové zprávy mezi složkami se děje přímo na serveru. Umí rovněž mezi zprávami na serveru vyhledávat. Jedině pomocí IMAP lze antispam učit. Rovněž webmail používá IMAP.
Protokol POP3 je jednodušší z obou zmíněných. Umožňuje v podstatě jen e-maily stahovat do klienta a ze serveru je mazat. POP3 nezná koncept složek. Organizace e-mailů se děje vždy až po stažení na klientovi. Pokud u e-mailové schránky existuje více složek pro IMAP, protokol POP3 vidí pouze obsah složky Doručená pošta. Jiné složky stahovat nedokáže, protože o nich neví.
Sieve je jazyk, který umožňuje filtrovat zprávy přímo na serveru. Používá se spolu s IMAP protokolem. Pomocí Sieve je možné vytvořit pravidla, která příchozí e-maily řadí do složek (například podle adresy odesílatele nebo podle předmětu), označují e-maily za přečtené, můžou odeslat odpověď v nepřítomnosti a mnoho dalšího. Narozdíl od protokolu POP3, kde se filtrování muselo nastavit stejně na všech klientech, kteří e-mail stahovali, při použití IMAP+Sieve se filtrování nastaví pouze jednou na serveru a všichni e-mailoví klienti (např. počítač, telefon a webmail) vidí zprávy a složky na serveru identicky.
Antispam na serveru vyhodnocuje pravděpodobnost, zda doručovaná zpráva je spam. Zpráva může být rovnou zahozena, pokud se jedná s velkou pravděpodobností o spam (odesílatel porušuje více pravidel), nebo může být zpráva označena jako spam a dále zpracována, pokud vypadá jako spam (je podezřelá), ale nelze to určit s jistotou. Antispam může takové zprávy buďto:
Jakou možnost zvolíte bude záviset na tom, zda pro stahování pošty používáte protokol POP3 nebo IMAP:
V případě, že používáte protokol IMAP, zvolte možnost Přesunout do složky Spam a označit jako přečtené. Podezřelé e-maily tak nebudou zahlcovat Vaší doručenou poštu, ale stále máte možnost složku Spam jednou za čas projít a podívat se, zda v ní nějaký e-mail neskončil omylem. Více o Učení antispamu.
V případě, že používáte protokol POP3, zvolte možnost Označit předmět ***SPAM*** a nechat v doručené poště. Jinak by se mohlo stát, že některý omylem vyhodnocený e-mail jako spam by nikdy POP3 protokol nestáhl, protože složku Spam nezná. V případě POP3 si můžete na klientovi vytvořit filtrovací pravidlo, které zprávu s předmětem obsahujícím ***SPAM*** přesune rovnou do Nevyžádané pošty. To se však děje jen na e-mailovém klientovi, na rozdíl od použití Sieve, který toto dělá na serveru.
PO—PÁ 9-18 hod.
E-mail:
Tel.: +420 775 556 651
Než zavoláte, podívejte se prosím, jestli na Váš dotaz nenaleznete odpověď v naší nápovědě.
©2024 Software Praha s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
webhosting | registrace domény | akce | mapa stránek
Pokud není uvedeno jinak, ceny jsou v Kč bez DPH 21%.